Assistent Controller

Vacaturenummer 2514
Ben jij die analytische, proactieve, leergierige kandidaat die het leuk vindt om in een veelzijdig bedrijf een financiële rol met impact te vervullen en daar veel van te leren? Dan nodigen wij je uit om te solliciteren.
Doel van de functie
Een financiële rol met impact, plezier en de mogelijkheid om veel te leren!
Als Assistent Controller ondersteun je de financiële afdeling in het dagelijks beheer van de financiële processen. Je verzorgt samen met de Financial Controller de juistheid en de volledigheid van de financiële administratie en heldere rapportages, geeft input voor het goede verhaal achter de cijfers, beheert de kostprijzen van onze eigen productie en diensten in ons ERP pakket, volgt de geld-goederenbeweging, helpt mee aan businesscases en helpt bij het optimaliseren van administratieve processen en procedures.
Je werkt nauw samen met de Financial Controller en het Hoofd F&C aan wie je rapporteert. We zorgen voor juiste en volledige interne rapportages, vullen dit aan met dashboards, controleren het voorraadbeheer, verzorgen salarisbetalingen, cashflow bewaking, externe rapportages en analyseren nieuwe investeringen.
We zijn een team van nuchtere aanpakkers met een passie voor cijfers en verbetering. We denken mee, rekenen mee en bouwen actief mee aan de ontwikkeling van AHZ.
Werkzaamheden
- Het ondersteunen bij periodieke afsluitingen;
- Het analyseren van de cijfers en marges en uitzoeken van verschillen, ondersteunen bij het verhaal achter de cijfers;
- Het ondersteunen bij de begrotingscyclus en het opstellen van forecasts;
- Het beantwoorden van ad hoc financiële vragen en maken ad hoc analyses;
- Het beheren van de kostprijzen van onze producten en diensten in ons ERP (Business Central) en het opstellen van ad hoc kostprijsberekeningen;
- Het periodiek rond rekenen van de geld-goederenbeweging;
- Het opstellen van complexere afrekeningen van dienstverlening;
- Voorbereiden externe rapportages en ondersteunen bij (op termijn opstellen van) de cashflow forecast;
- Het bijdragen aan verbeteringen in administratieve processen.
Wij vragen
- Afgeronde hbo-opleiding in Finance, Accountancy of Bedrijfseconomie;
- Minimaal 2 jaar ervaring in een vergelijkbare functie;
- Sterke Excel-skills; ervaring met ERP-systemen (MS Business Central is een pre);
- Kennis van Power BI is een pre;
- Vloeiende beheersing van de Nederlandse taal;
- Analytisch, accuraat en nauwkeurig;
- Stressbestendigheid en flexibiliteit;
- Proactieve houding/hands on en een sterke teamplayer;
- Leergierige instelling, klaar om verantwoordelijkheid te nemen;
- Communicatief sterk.
Wij bieden
- Uitdagende en afwisselende werkomgeving in een hecht en enthousiast team waarin we dagelijks werken aan hoge kwaliteit;
- Salaris van € 3.751 tot € 4.723 per maand en overige arbeidsvoorwaarden (zoals reiskostenvergoeding) volgens de CAO-Ziekenhuizen, de salarisinpassing is afhankelijk van kennis en ervaring;
- Bij een fulltime dienstverband: 144 verlofuren plus 57 uren Persoonlijk Levensfase Budget (PLB). PLB uren kunnen bijvoorbeeld flexibel ingezet worden om uren te sparen en periodiek langer verlof op te nemen;
- Eindejaarsuitkering (8,33% van het bruto jaarinkomen);
- Vakantiegeld (8,33% van het bruto jaarinkomen);
- Een goede pensioenregeling bij Pensioenfonds Zorg & Welzijn (PFZW) waarbij zowel werkgever als medewerker 50% van de premie betalen;
- Laptop van de zaak;
- Opleidingsbudget en doorgroeimogelijkheden;
- Een pc-, telefoon-, fiets-, sportabonnement- regeling (cafetaria);
- Gratis fruit op het werk;
- Korting in het personeelsrestaurant van naastgelegen HagaZiekenhuis;
- Een actieve personeelsvereniging die regelmatig leuke activiteiten organiseert.
Meer informatie
Wil je meer weten over deze functie? Neem contact op met Vincent Ramondt via v.ramondt@ahz.nl, of via 070-3217 206.
Voor informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met collega’s van de afdeling HR via werkenbij@ahz.nl of via 070-3217 201/187.
Solliciteren
Ben je enthousiast? Stuur dan jouw motivatiebief met actueel CV vóór 15 september 2025 naar werkenbij@ahz.nl o.v.v. vacaturenummer 2514.
Bij indiensttreding dien je een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te overleggen.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Vragen of solliciteren?
Is deze functie u op het lijf geschreven? Neem dan direct contact op of solliciteer via het formulier.
Solliciteren

Vragen of solliciteren?
Is deze functie u op het lijf geschreven? Neem dan direct contact op of solliciteer via het formulier.